Σαν σήμερα, στις 28 Δεκεμβρίου 1962, γεννήθηκε ο ιδιοφυής πιανίστας Μισέλ
Πετρουτσιάνι, ο άνθρωπος που υπερβαίνοντας μια εξουθενωτική αναπηρία
αναδείχτηκε ως ένας από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς της σύγχρονης
τζαζ.
Ο Πετρουτσιάνι έφυγε από τη ζωή μόλις 36 ετών (στις 6 Ιανουαρίου 1999) και καθ΄ όλη τη σύντομη ζωή του υπέφερε από ατελή οστεογένεση, μια πάθηση των οστών, γνωστή και ως «γυάλινα κόκαλα», που τα κάνει πολύ εύθραυστα, και στη δική του περίπτωση εμπόδισε επίσης τη σωματική του ανάπτυξη, καθότι υπέφερε από οστικό νανισμό: το ύψος του ήταν μόλις 90 εκατοστά.
Η ισχυρή προσωπικότητα, το ψυχικό σθένος και η πνευματική ωριμότητα του Πετρουτσιάνι τον βοήθησαν να υπερβεί την αναπηρία του, και δεν στερήθηκε μια πλήρη και δραστήρια ζωή.
Άρχισε να ασχολείται με τη τζαζ από ηλικίας 4 ετών, ακούγοντας το ίνδαλμα του, τον πιανίστα Ντιουκ Έλινγκτον. Έπαιξε επαγγελματικά σε συναυλίες όταν ήταν μόλις 13 ετών, και από τα δεκάξι του ηχογραφούσε με το δικό του συγκρότημα. Έπαιζε πιάνο με εντυπωσιακή ταχύτητα.
Ο Πετρουτσιάνι έφυγε από τη ζωή μόλις 36 ετών (στις 6 Ιανουαρίου 1999) και καθ΄ όλη τη σύντομη ζωή του υπέφερε από ατελή οστεογένεση, μια πάθηση των οστών, γνωστή και ως «γυάλινα κόκαλα», που τα κάνει πολύ εύθραυστα, και στη δική του περίπτωση εμπόδισε επίσης τη σωματική του ανάπτυξη, καθότι υπέφερε από οστικό νανισμό: το ύψος του ήταν μόλις 90 εκατοστά.
Η ισχυρή προσωπικότητα, το ψυχικό σθένος και η πνευματική ωριμότητα του Πετρουτσιάνι τον βοήθησαν να υπερβεί την αναπηρία του, και δεν στερήθηκε μια πλήρη και δραστήρια ζωή.
Άρχισε να ασχολείται με τη τζαζ από ηλικίας 4 ετών, ακούγοντας το ίνδαλμα του, τον πιανίστα Ντιουκ Έλινγκτον. Έπαιξε επαγγελματικά σε συναυλίες όταν ήταν μόλις 13 ετών, και από τα δεκάξι του ηχογραφούσε με το δικό του συγκρότημα. Έπαιζε πιάνο με εντυπωσιακή ταχύτητα.
Το μουσικό έργο του Πετρουτσιάνι και ο τρόπος με τον οποίο αψήφησε
την αναπηρία του δείχνουν πως δεν επέτρεψε στην πάθηση του να περιορίσει
τις επιδιώξεις του στη ζωή, στο πιάνο και στη μουσική σύνθεση. Μάλλον
αρμόζει στο ταλέντο του Πετρουτσιάνι η σύμπτωση ότι ο τάφος του στο
Παρίσι βρίσκεται δίπλα στον τάφο του Σοπέν και κοντά στους τάφους του
Μπιζέ και του Ροσίνι.
Όπως σχολίασε ο τρομπετίστας Κλαρκ Τέρι, ο
Πετρουτσιάνι «ήταν νάνος, αλλά έπαιζε σαν γίγαντας».
Ένας γίγαντας που
απέδειξε ότι μπορεί τα άτομα με αναπηρία να έχουν προβλήματα πιο ορατά
από αυτά των υπολοίπων, αλλά ο ψυχικός και πνευματικός πλούτος τους
μπορεί να λάμψει και να υπερβεί κάθε σωματικό μειονέκτημα.
από: tvxs.gr