Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζει το
ξεπούλημα του εθνικού πλούτου η κυβέρνηση Σαμαρά που βάζει πωλητήριο και
στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Το Μέγαρο Μαξίμου προωθεί ένα
σχέδιο προκειμένου να ικανοποιήσει τους Κινέζους που θέλουν να το
αγοράσουν αλλά και τους Καναδούς που κατέχουν το 40% των μετοχών.
Το μοντέλο που προκρίθηκε προβλέπει την πώληση του πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Οι Κινέζοι ξεκαθάρισαν στην ελληνική κυβέρνηση ότι ενδιαφέρονται για
την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα και φυσικά το μάνατζμεντ της
επιχείρησης. Πραγματικός στόχος της κινεζικής πλευράς είναι ο έλεγχος
του 100% των μετοχών του αεροδρομίου.
Στο επιχειρηματικό σχήμα που θα διεκδικήσει την αγορά του
αεροδρομίου, μετέχουν: η Shenzhen Airport και η επενδυτική εταιρεία
Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), ενώ αναμένεται ότι θα
συμμετάσχει μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας και ένα επιπλέον
κινεζικό επενδυτικό κεφάλαιο (fund).
Αναμένεται να συμμετάσχει κάποια Κινεζική Ένωση Επιχειρήσεων
(enteprise association), τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και
ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση. Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών
ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση
του αεροδρομίου έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Νέα
Ζηλανδία.
Την έγκρισή της για να πωληθεί η πλειοψηφία των μετοχών του
«Ελευθέριος Βενιζέλος» έδωσε και η καναδική PSP Investments. Με βάση την
Συμφωνία Μετοχών του 1996, καμία εναλλαγή μετόχων στο αεροδρόμιο δεν
μπορεί να γίνει χωρίς την συναίνεση όλων των μετόχων. Η ελληνική πλευρά,
αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του
ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.
Για να συναινέσουν οι Καναδοί στην προτεινόμενη μορφή
αποκρατικοποίησης, αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί και η επέκταση της
διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026.
ΠΗΓΗ:koutipandoras.gr