Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα, και ειδικότερα στον «αλγόριθμο», αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που προέκυψε με τις χαμηλές βαθμολογίες στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου.
Μετά το «βατερλώ» με την Τράπεζα Θεμάτων από το υπουργείο στάλθηκε
οδηγία ακόμη και για αλλαγή στον τρόπο βαθμολόγησης. Η ΟΛΜΕ σε
ανακοίνωσή της αναφέρει πως «τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τον ταξικό
προσανατολισμό του νέου λυκείου και την καταστροφική εκπαιδευτική
πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση»
Σύμφωνα με το υπουργείο, το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που
χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως
αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση. Οι
διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών
ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Πηγές του υπουργείου Παιδείας, που επικαλείται το Αθηναϊκό
Πρακτορείο, ανέφεραν πως δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των
αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή
συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο
δείγμα ή ακόμη και τα τελικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες,
το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και
το 40%. Καθηγητές και μαθητές επισημαίνουν πως η αιτία για τις κακές
επιδόσεις είναι η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά
φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις.
Το υπουργείο Παιδείας έχει καταστήσει σαφές ότι, εάν χρειαστεί, θα
υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείοντας ωστόσο την κατάργηση του θεσμού. «Εμείς
πιστεύουμε στον θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως
ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε αφού όμως βγουν οι
βαθμολογίες» τόνισε χαρακτηριστικά από τη Ρόδο ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.
Διαβάστε επίσης:
- Απάτη με την Τράπεζα Θεμάτων σε ιδιωτικό σχολείο
- Βατερλώ στην Α’ Λυκείου: Μετεξεταστέοι τέσσερις στους δέκα μαθητές
Σημειώνεται πως το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε αλλαγές του τρόπου υπολογισμού της βαθμολογίας
σε ορισμένα μαθήματα της Α’ Λυκείου, ώστε να γίνει ευκολότερη η
προαγωγή των μαθητών στην επόμενη τάξη, ζητώντας μάλιστα από τους
διευθυντές να προβούν σε νέα έκδοση των αποτελεσμάτων με τις
βαθμολογικές επιδόσεις. Σύμφωνα με το Έθνος, στα σχολεία στάλθηκε οδηγία
από την Ομάδα Υποστήριξης my school του υπουργείου στην οποία
αναφέρεται πως θα πρέπει να γίνεται συμψηφισμός Φυσικής, Χημείας,
Βιολογίας εάν ο μαθητής έχει αποτύχει σε κάποιο από αυτά τα μαθήματα.
Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως «τα αποτελέσματα των
παραγωγικών εξετάσεων της Α Λυκείου φαίνεται να επιβεβαιώνουν, δυστυχώς,
την καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση με την
υλοποίηση διατάξεων του νέου αντιεκπαιδευτικού ν. 4186 που ψηφίστηκε
στο Σεπτέμβρη του 2013 (Τράπεζα θεμάτων, νέος τρόπος προαγωγής, κ.λπ.),
κινούμενη στα πλαίσια της πολιτικής της Ε.Ε. που επιδιώκει την παραπέρα
προσαρμογή της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και του
κεφαλαίου».
«Επιβεβαιώνεται ο ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος
γιατί από τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν φαίνεται πως αποκλείονται
περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από περιοχές με χαμηλότερη
οικονομική κατάσταση», αναφέρει η ΟΛΜΕ και ζητά:
- Να επανέλθει άμεσα ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών για την Α΄ Λυκείου
- Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων
- Να καταργηθεί ο ν. 4186/13
Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Θεμάτων έχει ήδη οδηγήσει μια φορά σε φιάσκο καθώς μέσω της ΟΙΕΛΕ ήρθε στο φως καταγγελία για απάτη από ιδιωτικό σχολείο.
Επί της ουσίας καταγγέλλεται ευθεία παραχάραξη ενδοσχολικών διαδικασιών
(και πιο συγκεκριμένα της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις της Α’
Λυκείου) καθώς το σχολείο δήλωνε πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων στο
Υπουργείο και έδινε άλλο στους μαθητές στους οποίους γνωστοποιούσε τα
θέματα μέσω εκτάκτων φροντιστηρίων.
ΠΗΓΗ:tvxs.gr