Καταλήψεις
σε Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. «Η γνώση που μας δίνεται (...) είναι
μια γνώση όχι για τη μάθηση αλλά για τις επιδόσεις, τυποποιημένη»,
σημειώνουν χαρακτηριστικά μαθητές σε σχετική ιστοσελίδα. Χθες, ο
υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος έκανε λόγο στη Βουλή για καταλήψεις
500 σχολείων, οι περισσότερες στη Δυτική Ελλάδα και την Κρήτη. Συλλήψεις
μαθητών και γονιών και επέμβαση της αστυνομίας στη Λαμία. Ωμή βία από
την ομάδα ΔΙΑΣ απέναντι σε ανήλικους μαθητές καταγγέλλουν τα μέλη του
συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 1ου λυκείου Χολαργού. Πανεκπαιδευτικό
συλλαλητήριο την Πέμπτη.
Κινητοποίηση μαθητών στην Αθήνα και σε πολλές άλλες πόλεις της χώρας χθες, Δευτέρα 3/11/2014
Οι τελευταίες εξελίξεις: Λαμία: Νέες συλλήψεις μαθητών και γονιών για κατάληψη σχολείου // Ξυλοδαρμοί μαθητών και προσαγωγές με φόντο τις καταλήψεις // Στον εισαγγελέα Πρέβεζας μαθητές και διευθυντές των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη
Και αυτόφωρο για τις καταλήψεις ζητάει η Κουτζαμάνη
Εγκύκλιο για τις καταλήψεις στα σχολεία απέστειλε η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη προς όλες τις Εισαγγελίες Πρωτοδικών και Εφετών της χώρας, ζητώντας την διαδικασία του αυτοφώρου "σε βάρος εξωσχολικών ενήλικων δραστών", χωρίς ωστόσο να αποκλείεται και η σύλληψη των ανήλικων μαθητών. (Περισσότερα εδώ)Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη
Μαζική αναμένεται η συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό
συλλαλητήριο της Πέμπτης, στις 12:00 στα Προπύλαια, με τους μαθητές να
διαμαρτύρονται για το «νέο σχολείο», την Τράπεζα Θεμάτων, τις
συγχωνεύσεις τμημάτων και τις καταστροφικές πολιτικές που εφαρμόζονται
στην εκπαίδευση.
Εκατοντάδες είναι τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης που έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις. Οι μαθητές έχουν
δημιουργήσει σελίδα στο Facebook για
την εκδήλωση που φέρει τον τίτλο « ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ
ΣΥΣΤΗΜΑ». Σε αυτήν ενημερώνουν για τις εξελίξεις των καταλήψεων ανά την
Ελλάδα καταγράφοντας όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Στην
εκδήλωση έχουν προσκληθεί μέσω του Facebook 194.500 άτομα εκ των οποίων
45.315 δήλωσαν ηλεκτρονικά ότι θα πάνε και 6.501 απάντησαν «Ίσως».
Οι μαθητές διαμαρτύρονται για την για την
Τράπεζα Θεμάτων, το σύστημα των εξετάσεων στο Λύκειο, αλλά και τη
γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία.
Μαθήματα μέσα στο Πάσχα, αν οι καταλήψεις ξεπεράσουν τις τρεις μέρες, απειλεί το Υπουργείο
Την... κλασικότερη των απειλών επιστράτευσε το υπ.
Παιδείας για να ανακόψει το κύμα των καταλήψεων σε σχολεία σε ολόκληρη
την χώρα.
«Καταλήψεις παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται λίγο πριν
την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου. Δεν είναι τυχαίο αυτό» είπε ο υφυπουργός
Παιδείας, Α. Δερμεντζόπουλος, και πρόσθεσε ότι εάν οι καταλήψεις
ξεπεράσουν τις τρεις μέρες, θα ενεργοποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα που
προβλέπει «να διεξαχθούν μαθήματα μέσα στο διάστημα των διακοπών του
Πάσχα».Ο κ. Δερμεντζόπουλος συνέχισε: «Μέχρι τρεις μέρες κατάληψη δεν δημιουργεί πρόβλημα. Αλλά αν ενταθεί το φαινόμενο, καταλαβαίνετε ότι θα έχουμε πρόβλημα με τη διδακτέα ύλη και εκεί έχουμε τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε είτε το Προεδρικό Διάταγμα είτε, αν δούμε ότι εντείνεται, να το τροποποιήσουμε και να εντάξουμε πέραν των ημερών του Πάσχα κάποια Σάββατα, ημέρες εορτών ή σχολικών εκδρομών. Θα το δούμε ανάλογα με την εξέλιξη».
Στην ιστοσελίδα http://lemeoxistoneosysthma.blogspot.gr/ έχει αναρτηθεί το ακόλουθο κείμενο:
«Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τα προβλήματα που
αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα και έτσι ενημερωμένοι όλοι και
ενωμένοι να δώσουμε τον αγώνα μας για ότι καλύτερο μπορούμε. Έρχεται
το νέο σύστημα του Λύκειο με την τράπεζα θεμάτων. εκεί
όπου παραμερίζεται και ο μαθητής και η κριτική σκέψη του αλλά και οι
καθηγητές, κι όλοι απλά γίνονται εκτελεστικά όργανα προκαθορισμένων
οδηγιών, εργαλεία ενός απρόσωπου αναλυτικού προγράμματος.
Ο καθηγητής χάνει το δικαίωμα να διαχειριστεί την ύλη του ανάλογα
με τις ιδιαιτερότητες της τάξης του και τρέχουν όλοι μαζί - και
ιδιαίτερα οι μαθητές - σε σχολεία και φροντιστήρια, επιβαρύνοντας τους
γονείς τους οικονομικά για να καλύψουν την πολυπόθητη ύλη και να
ανταποκριθούν στις εξετάσεις.
Η γνώση που μας δίνεται δεν είναι πια προσωπική και προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες αλλά είναι μια γνώση όχι για την μάθηση αλλά για τις επιδόσεις,
τυποποιημένη, που όσοι πειθαρχήσουν και την παπαγαλισουν θα είναι
έτοιμοι για να καταλάβουν θέσεις στην αγορά. Όσοι θελήσουν να κοιτάξουν
και λίγο πιο πίσω από τις σελίδες του βιβλίου είναι οι απροσάρμοστοι, οι
ενοχλητικοί. Όσοι δεν έχουν τα χρήματα για τα φροντιστήρια που είναι
πια απαραίτητα είναι οι "άτυχοι" που δεν χωρούν στο εξελιγμένο μας
εκπαιδευτικό σύστημα.
Μετά από όλα αυτά θεωρώ απαραίτητο να ακουστεί η φωνή μας , που δεν είναι η φωνή της τεμπελιάς και του να χάσουμε μάθημα αλλά η φοβισμένη φωνή μας γι' όλα αυτά που θα έρθουν για εμάς χωρίς να μας ρωτήσουν και χωρίς να μας υπολογίζουν. θα πρέπει να είναι ένας αγώνας κόπος».
ΠΗΓΗ:left.gr